Інтегрований урок-екскурсія з історії та української мови в 5 класі.
Місце проведення: історико-краєзнавчий музей Підполозянської ЗОШ І-ІІ ст.
Тема. Географічні назви в історичній науці. Топоніміка та етноніміка. Розвиток мовлення. «Хата моя, українська хата (усний твір – опис приміщення з елементами роздуму)».
Мета уроку.
ü Ознайомити з поняттям «топоніміка», «етноніміка»; пояснити сутність та походження географічних назв; сприяти вихованню патріотичних почуттів.
ü Навчити дітей створювати художні описи приміщень;формувати вміння й навички будувати тексти – описи з елементами роздуму, добирати необхідні мовні засоби; розвивати чуття слова; закріпити знання з лексики; виховувати любов до рідної землі, до свого дому, як частини малої Батьківщини.
Очікувані результати. Після уроку учень (учениця) повинні:
Ø Пояснювати поняття «етноніміка», «топоніміка»;
Ø Розповідати про походження географічних назв населених пунктів рідного краю;
Ø Оцінювати роль топоніміки та етноніміки в історичних дослідженнях;
Ø Розрізняти стилі і типи мовлення;
Ø Вміти добирати художні засоби до слова «хата», «рідний край»;
Ø Творчо застосовувати отримані знання.
Обладнання: девіз уроку, елементи для створення скрайбінгу,експонати історико-краєзнавчого музею; підручник з історії 5 класу, роздатковий матеріал.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
Девіз: Пізнай свій край, себе, свій рід, свій нарід, свою землю —
і ти побачиш свій шлях у життя.
Г. Сковорода